onsdag 18 juli 2012

Hemgjort mist och bakgrunder

2d3aaaca

Gjorde egen mist spray igår av flytande akvarellfärg, trälim och vatten. Den funkade superbra, dock var den ej vattenfast. Men idag när jag skulle använda den gröna färgen luktade den totalt pyton. Den var helt oanvändbar. De andra färgerna luktade inte illa vilket var lite konstigt. Kanske för jag inte är så förtjust i grönt? Nej, nu luktar de andra också pyton...

Igår gick de att spraya perfekt men idag proppade sprayflaskorna igen helt och hållet. Det fungerade inte alls.  Så det blev till att försöka använda upp så mycket färg som möjligt innan den blev helt förstörd.

Jag tog fram mina nyköpta mdf-board och började måla bakgrunder. Gjorde en hel del men ändå fick jag kasta lite färg!

Photobucket

Här är det "gessoing" för fulla muggar!

Och nu blir det bakgrunder på löpande band : )

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Oj de blev visst många. Det jag gillade mest med färgen var de härliga effekter den gjorde när man blandade den med vit akrylfärg. Man får väl blanda ut bara så mycket man använder på en dag för då verkar det fungera!

Det blir som härliga blomrosor i färgen. Spännande att låta fägen leva sitt eget liv!

Photobucket

Photobucket

1 kommentar:

Ziro sa...

Vilka härliga bakgrunder du fick till av all misslyckad sprayfärg! Bra att du tog till vara på den!

Om mig

Mitt foto
Tack för ditt besök på min blogg