tisdag 17 juli 2012

En ny art Journal

Nu har jag gjort en ny Art Journal bok med min Bindit-All. Jag använde tjockt akvarellpapper efter som jag gillar att kladda med färg och vatten och behöver ett rejält papper som håller till det!


 Här kommer lite bilder på min nya art Journal (bilder från insidan kommer senare):

11a5ceff

Jag började med att skriva Art Journal och måla det med akvarellfärger. Sedan målade jag dit den lilla fågeln och skrev lite. Sen lät jag den ligga i flera veckor. Och så idag kände jag för att fortsätta med den. Då satte jag dit alla band i spiralen, limmade dit collagepapper och målade med utspädd akrylfärg i bakgrunden.


Photobucket

Sen var det dags för lite stämplar. Har en som jag gillar mycket med en blomma på. Tror den kommer från reprint. Den använde jag lite överallt på hela bakgrunden. Sedan har jag en liten stämpel som ser ut som spilld färg. Den fick också komma med på några ställen.


Photobucket

Efter det ville jag göra något så texten "art journal" kom fram lite mer i bilden för den hade försvunnit lite ihop med bakgrunden. Tog en svart penna och gjorde konturer men det räckte inte till riktigt. Tog lite lim och clear embossingpulver på alla bokstäver och värmde. Nu blev det sim jag ville. Bokstäverna kommer fram på ett helt annat sätt nu.

Photobucket

Sedan avslutade jag med lite glitter embossing pulver här och var och lite "vanligt" lila glitter! Några små utstansade stjärnor fick också plats men sen var det stopp!

Nu ska jag bara fylla den med skapande och inspiration!

2 kommentarer:

Anna Ekman sa...

Läcker! Jag är så förtjust i den färgkombon!

Anonym sa...

Du verkar ha haft mycket härlig skapar tid :) MDF har jag inte kommit mig för att köpa än. Måste komma ner i mina skapar högar först sedan så.

Har nu svarat på dina frågor i min blogg. Men jag svarar här med:

Målad canavas: Ofta är det så att det är det lilla på slutet som gör resultatet.

Om kursen och skissen: En mycket liten men mycket bra kurs tycker jag. Är lite sugen på fler från henne men jag avvaktar ett tag till.

Just den där skissen blev inte mer än en skiss, men jag tog henne vidare till de här
http://avcamilla.wordpress.com/2012/06/28/utmaning-pa-en-timme/
http://avcamilla.wordpress.com/2012/07/13/vadret-bestamde/

Ofta blir det så när jag skissar att det inte är just DEN bilden jag fortsätter med. Paperet i skissboken passar inte alltid det andra jag gör.

Om pennorna:
Jag har inte haft så mycket tid att pröva pennorna mer tyvärr. Så mycket annat jag också vill hinna göra. Jag tror att pennorna kräver sin tid att lära sig att hantera på ett bra sätt.

Om mig

Mitt foto
Tack för ditt besök på min blogg